Menu Zamknij

Znaczenie komunikacji w biznesie

szkolenia w biznesie

Bez komunikowania się nie tylko nie da się prowadzić interesów, ale wręcz trudno jest żyć. Otacza nas społeczeństwo, którego jesteśmy integralną częścią. Nawet jeśli jesteś wyjątkowym samotnikiem, kiedyś jednak wychodzisz do sklepu po bułkę, odbierasz pocztę, czy składasz wizytę lekarzowi. Każda z tych okoliczności związana jest z przekazywaniem komunikatów.

Waga komunikacji w biznesie

Komunikacja w biznesie jest dla prowadzenia interesów tym, czym zaprawa dla solidnego muru. Bez skutecznej komunikacji biznes po prostu nie istnieje. Dlaczego? Jeśli stworzysz doskonały towar – załóżmy, że uda ci się uniknąć komunikacji w celu pozyskania materiałów, czy uzyskania pomocy w wykonaniu – nie możesz mówić o biznesie, dopóki nie będziesz próbował go sprzedać.A to już na pewno będzie wymagało komunikacji. Oczywiście nie ma mowy o prowadzeniu usług, nawet w pojedynkę, bez komunikacji.
Skąd będziesz wiedzieć, czego chce klient, jeśli się z nim nie skomunikujesz? Jak dowie się o twojej cenie, jakiej żądasz za wykonanie usługi?

Środki komunikacji w biznesie

Mimo rozwoju technologii nadal najlepszym sposobem komunikowania się są kontakty bezpośrednie. Tu już chwilę po przekazaniu komunikatu wiesz, co o twojej propozycji sądzi kontrahent, albo czy pracownik usłyszał i prawidłowo zrozumiał polecenie. Jednak w przypadku biznesu na dużą skalę, prowadzonego niejednokrotnie na różnych kontynentach, zorganizowanie spotkań bezpośrednich bywa niemożliwe. Tu z pomocą przychodzi nowoczesna technologia. Istnieje mnóstwo metod komunikacji biznesowej na odległość. Poczta elektroniczna to już standard. Jej zaletą jest fakt, że wszystko, co zostało powiedziane jest „na piśmie” – treść maili łatwo można odtworzyć w sytuacjach spornych. Wadą natomiast jest fakt, że nasze komunikaty mogą zostać zasypane wieloma innymi w skrzynce odbiorcy, nieodczytane na czas, a czasem po prostu zlekceważone. Jak widać komunikacja bezpośrednia nadal jest najlepszym sposobem komunikacji w biznesie. Dlatego coraz więcej firm komunikując się na odległość, sięga po komunikatory działające w czasie rzeczywistym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *