Menu Zamknij

Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna to jedna z najważniejszych strategii marketingowych w każdej firmie. Pozornie nieistotne elementy graficzne w rzeczywistości odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu uwagi i budowaniu wizerunku marki. Czym jest identyfikacja wizualna, jak działa i jak wykorzystać ją do promocji firmy?

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to wszystkie obrazy i symbole, które są używane przez firmę. To nie tylko logo, wizytówki czy ulotki, ale także stosowana kolorystyka czy typografia.
Wszystkie te elementy są stosowane przez firmę w celu przyciągnięcia uwagi i odgrywają ważną rolę w tworzeniu komunikacji z potencjalnymi klientami. Wpływają na odbiór marki i jej rozpoznawalność. Wszystkie powinny tworzyć spójną całość i muszą być stosowane konsekwentnie, by zakotwiczyły się w umyśle odbiorcy i tworzyły jednoznaczne skojarzenie z konkretną firmą.

Jak budować wizerunek marki przy użyciu identyfikacji wizualnej?

XXI wiek nie bez powodu bywa nazywany epoką obrazu. To elementy graficzne tworzą pierwsze wrażenie – biorąc do ręki ulotkę czy wizytówkę, klient wyrabia sobie opinię o firmie, zanim przeczyta ich treść. Na jego podświadomość oddziałują kolory, typografia, grafika. Dlatego tak ważne jest, by świadomie wykorzystywać identyfikację wizualną do kreowania wizerunku marki.
Tworzenie identyfikacji wizualnej, trzeba zacząć od ustalenia, jaki jest pożądany wizerunek firmy. Czy ma kojarzyć się z tradycją i stabilnością, czy raczej z nowoczesnością i innowacyjnością? Wszystko zależy od branży: prowadząc kancelarię prawniczą, raczej stawia się na rzeczowość i odpowiedzialność, zakładając agencję kreatywną – na pomysłowość i odwagę. Wszystkie elementy identyfikacji graficznej – dobór kolorystyki, typografii, grafik – muszą podkreślać te cechy, a firma zostanie odebrana przez potencjalnych klientów w sposób, który założył przedsiębiorca.

Jak zaprojektować identyfikację wizualną firmy?

Projektowanie identyfikacji wizualnej to niełatwe zadanie, które wymaga nie tylko kreatywności, ale też sporej wiedzy z zakresu sztuk wizualnych i ich oddziaływania na ludzki umysł. Dlatego to zadanie najlepiej zlecić specjaliście – profesjonaliście z zakresu grafiki i projektowania.
Doświadczony projektant pomoże w ustaleniu strategii firmy i przygotuje kompleksową identyfikację wizualną, zawierającą nie tylko logo, ale też wizytówki, pieczątki, materiały biurowe. Wszystkie będą tworzyły spójną całość, dzięki czemu firma odbierana będzie jako profesjonalna, rzetelna i godna zaufania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *